Τα ψιλά γράμματα των ελαστικών

Τα ελαστικά αποτελούν τον μοναδικό συνδετικό κρίκο ενός αυτοκινήτου με το οδόστρωμα. Γι΄ αυτό και η σωστή επιλογή και η συντήρησή τους θεωρούνται ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια οδηγών και επιβατών.

Σίγουρα δεν θα πηγαίνατε ξυπόλητοι στ΄ αγκάθια. Με την ίδια λογική δεν επιτρέπεται να κάνουμε τσιγκουνιές στα ελαστικά των αυτοκινήτων μας και να μην διαθέτουμε τακτικά λίγο χρόνο στον έλεγχο και στη συντήρησή τους, αφού αποτελούν τα μοναδικά σημεία επαφής ενός οχήματος με το οδόστρωμα.

Μάλιστα, η εξέλιξη ενός ελαστικού αποτελεί μία εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, αφού το τελικό προϊόν πρέπει να συνδυάζει τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και τις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο και στεγνό δρόμο με χαμηλούς θορύβους κύλισης και με άψογη απόσβεση των κραδασμών.

Θαύματα δεν γίνονται βέβαια, γι΄ αυτό και ένα ελαστικό χαμηλού προφίλ για σπορ αυτοκίνητα συνήθως υστερεί σε άνεση και ένα λάστιχο που… φιλτράρει κάθε λακκούβα και σαμαράκι ενδέχεται να μην προσφέρει στις στροφές τα επίπεδα πρόσφυσης του πρώτου. Ο αγοραστής καλείται λοιπόν να επιλέξει με βάση τις δικές του προτεραιότητες και τον τύπο του αυτοκινήτου για τον οποίο προορίζονται τα ελαστικά, χωρίς να κάνει έκπτωση στην ασφάλεια.

Η δουλειά του δεν τελειώνει με την αγορά, αλλά συνεχίζεται με τον έλεγχο και τη συντήρηση των ελαστικών. Ιδιαίτερα σημαντικός είναι εδώ ο οπτικός έλεγχος για ενδεχόμενες ζημιές (καρφιά, σχισιματάκια, κ.λπ.), ενώ πρέπει να τσεκάρουμε τακτικά και την πίεση των ελαστικών, αφού αν είναι χαμηλότερη από την κανονική επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, υπερθερμαίνεται το λάστιχο και αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Ζωτική σημασία έχει και ο έλεγχος του προφίλ, όπου ο νομοθέτης προβλέπει ως ελάχιστο ύψος τακουνιού τα 1,6 χιλιοστά, όμως τα ελαστικά αρχίζουν και υστερούν στον δρόμο ήδη από τα 4-5 χιλιοστά.

Από: ΤΑ ΝΕΑ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.