7 ΒΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΟΜΙΛΙΑ

1. Τράβηξε αμέσως την προσοχή του κοινού.Πρέπει να βρεις έναν έξυπνο τρόπο για να κάνεις την εισαγωγή σου.Χρήσιμα εργαλεία είναι ένα λογοπαίγνιο ή μια αναφορά σχετική με την τοποθεσία ή την ημέρα που εκφωνείται η ομιλία.

2. Καθόρισε αμέσως το αντικείμενο της ομιλίας.Ο ακροατής θα πρέπει να μην έχει καμία απορία ή κενό.

Για αυτό είναι σημαντικό με μια φράση να εξηγήσεις από την αρχή τον πυρήνατου θέματος που θα αναπτύξεις.

3. Χρησιμοποίησε «εύκολες» λέξεις και παραδείγματα για να είναι πιο αποτελεσματική η ομιλία.Θα πρέπει να είναι λέξεις απλές και κατανοητές, χωρίς «διπλές» ερμηνείες που μπορεί να μπερδέψουν το ακροατήριο.Για παράδειγμα, αντί της φράσης «υπάρχει σαφής έλλειψη ανοικτών χώρων αθλοπαιδιάς»,πες: «Χρειαζόμαστε περισσότερα γήπεδα και χώρους άθλησης της νεολαίας» .

4. Χρησιμοποίησε στοιχεία. Θα πρέπει να παρουσιαστούν σε κάποια στιγμή της ομιλίας ώστε να αναδεικνύουν το πρόβλημα για το οποίο μιλάς και αμέσως μετά στοιχεία που να σχετίζονται με τις λύσεις που προτείνεις. Να αναφέρεις, για παράδειγμα, το κόστος συντήρησης ενός κτιρίου και εν συνεχεία τα οφέλη από την αλλαγή χρήσης του.

5. Καλό θα είναι να σπας τη μονοτονία παράθεσης απόψεων με κάποια αστεία. Θα πρέπει να σχετίζονται όσο το δυνατόν περισσότερο με το αντικείμενο της ομιλίας και φυσικά να μη γίνει κατάχρηση. Αν μιλάς σε ξένο ακροατήριο, φρόντισε να μάθεις ορισμένες φράσεις από τη γλώσσα τους και να τις πεις ή στην αρχή ή στο τέλος.

6. Εξήγησε το πρόβλημα, πρότεινε τη λύση. Πρέπει να είσαι απόλυτα πειστικός θέτοντας το πρόβλημα και αμέσως μετά να παρουσιάσεις κοφτά, ψύχραιμα και δυναμικά τις λύσεις. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι να διανθίσεις το συγκεκριμένο κομμάτι με σχόλια, φράσεις, ατάκες κ.ά. που έχουν πει άνθρωποι τους οποίους το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι εκτιμά και σέβεται.

7. Το κλείσιμο της ομιλίας θα πρέπει να γίνει δυναμικά,με μια φράση ή με ένα σλόγκαν που θα αγγίζει το θυμικό του ακροατηρίου. Για παράδειγμα, «Ενωσε τη φωνή και τις δυνάμεις σου με τις δικές μου και όλα θα αλλάξουν από σήμερα κιόλας».

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Μη «φορτώσεις» το κοινό με πλήθος ιδεών και προτάσεων γιατί θα μπερδευτεί και στο τέλος πιθανώς να μη θυμάται εκείνες που έχουν σημασία για εσένα. Προσπάθησε να μιλήσεις απλά και κατανοητά, όπως θα μίλαγες σε έναν φίλο. Χρησιμοποίησε μικρές προτάσεις.

* Τις παραπάνω οδηγίες προς speechwriters,που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ και στο Διαδίκτυο,πολλοί λένε ότι τις χρησιμοποιούν ακόμη και οι λογογράφοι των αμερικανών προέδρων.

Από: http://www.tovima.gr/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.