Στη γραμμή Αίγιο – Άγιος Νικόλαος Φωκίδας το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat

 

Το νέο ηλεκτρικό πλοίο θα προέλθει από μετατροπή συμβατικού και θα έχει φτηνότερες εισιτήρια και δωρεάν ρεύμα σε ευπαθείς ομάδες σε Αιγιαλεία και Δωρίδα.

Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η εμφάνιση του πρώτου ηλεκτρικού φορτηγού πλοίου στην Ελλάδα, το οποίο θα τοποθετηθεί στη γραμμή Αίγιο – Άγιος Νικόλαος (Δωρίδος), το οποίο έχει σταματήσει τη λειτουργία του από το 2011.
Το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του ηλεκτρικού πλοίου στην Ελλάδα αποτελεί συνεργασία των Δήμων Αιγίου και Αγίου Νικολάου Δωρίδος με την συνεργασία των Πανεπιστημίων και του Νορβηγικού Νονγκνομώνα DNV (Det Norske Veritas).

Το νέο ηλεκτρικό πλοίο που θα μεταβεί σύντομα στα ελληνικά ύδατα θα προέλθει από μετατροπή συμβατικού πλοίου.
Το κόστος της επένδυσης, στο οποίο περιλαμβάνεται και η δημιουργία εγκαταστάσεων ξηράς στο οποίο θα γίνει η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, θα ανέλθει στα 4 με 5 εκατ. ευρώ.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας με ταυτόχρονη συνύπαρξη φωτοβολταϊκών, κυματικών και ανέμου, ώστε να επιτευχθεί το μικρότερο δυνατό αποτέλεσμα.

Το σύστημα θα τοποθετηθεί στο νέο αλλά κλειστό λιμάνι του Αιγίου, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει δουλέψει ποτέ, από την στιγμή που κατασκευάστηκε, οπότε θα αναβαθμιστεί και λειτουργικά και κατασκευαστικά.

Σημειώνεται ότι η πλεονάζουσα παραγωγή ρεύματος θα παρέχεται δωρεάν στους κατοίκους των δύο δήμων, σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και εντάσσονται στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

Στόχος του νέου πιλοτικού προγράμματος είναι η επέκταση του συνόλου των γραμμών της χώρας (Ï€.χ. Ρίου – Αντιρρίου).
Να σημειωθεί ότι το κόστος του προγράμματος, χρηματοδοτείται κατά 50% από τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα οφέλη από την παραλαβή του πρώτου ηλεκτρικού πλοίου είναι πολλά. Αρχικά βιώσιμες γραμμές για τους πλοιοκτήτες, μηδενική ρύπανση αλλά και φθηνότερες εισιτήρια για τους ταξιδιώτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα από το 2020 που θα ισχύουν τα δικαιώματα των ρύπων στη ναυτιλία, αναμένεται αύξηση των κρουαζιερόπλοιων.

Σημειώνεται ότι η άνοδος των τιμών των καυσίμων τα τελευταία δύο χρόνια έχει επηρεάσει τη κερδοφορία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Όπως εκτιμούν οι στελέχη του τομέα, η επιβολή δικαιωμάτων εκπομπών από την 1η Ιανουαρίου του 2020 απειλεί με νέα κρίση την ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθεί το καύσιμο κατά 20% και τα εισιτήρια κατά 7% -10%.

Αν και τελικά εφαρμοστεί στην πράξη και η συζήτηση που έχει ανοίξει στο τελευταίο διάστημα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατάργηση του αφορολόγητου των ναυτιλιακών καυσίμων τότε η επίδραση στις λειτουργικές δαπάνες του κλάδου θα είναι μεγάλη.

Μέσα στο επόμενο μήνα αναμένεται να περάσει η νομοθεσία για τα μεγάλα ηλεκτρικά σκάφη καθώς μέχρι σήμερα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στα ελληνικά ύδατα.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.