-
ΓÏάφτηκε από τον ΛÎνα ΠαÏασκευά
-
Â
Το νÎο ηλεκτÏικό πλοίο θα Ï€ÏοÎλθει από μετατÏοπή ÏƒÏ…Î¼Î²Î±Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ θα Îχει φτηνότεÏες εισιτήÏια και δωÏεάν ÏεÏμα σε ευπαθείς ομάδες σε Αιγιαλεία και ΔωÏίδα.
ΜÎσα στο Ï€ÏοσεχÎÏ‚ διάστημα αναμÎνεται, σÏμφωνα με πληÏοφοÏίες, η εμφάνιση του Ï€Ïώτου ηλεκτÏÎ¹ÎºÎ¿Ï Ï†Î¿ÏÏ„Î·Î³Î¿Ï Ï€Î»Î¿Î¯Î¿Ï… στην Ελλάδα, το οποίο θα τοποθετηθεί στη γÏαμμή Αίγιο – Άγιος Îικόλαος (ΔωÏίδος), το οποίο Îχει σταματήσει τη λειτουÏγία του από το 2011.
Το Ï€Ïώτο πιλοτικό Ï€ÏόγÏαμμα του ηλεκτÏÎ¹ÎºÎ¿Ï Ï€Î»Î¿Î¯Î¿Ï… στην Ελλάδα αποτελεί συνεÏγασία των Δήμων Αιγίου και Αγίου Îικολάου ΔωÏίδος με την συνεÏγασία των Πανεπιστημίων και του ÎοÏÎ²Î·Î³Î¹ÎºÎ¿Ï Îονγκνομώνα DNV (Det Norske Veritas).
Το νÎο ηλεκτÏικό πλοίο που θα μεταβεί σÏντομα στα ελληνικά Ïδατα θα Ï€ÏοÎλθει από μετατÏοπή ÏƒÏ…Î¼Î²Î±Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï€Î»Î¿Î¯Î¿Ï….
Το κόστος της επÎνδυσης, στο οποίο πεÏιλαμβάνεται και η δημιουÏγία εγκαταστάσεων ξηÏάς στο οποίο θα γίνει η παÏαγωγή ηλεκτÏικής ενÎÏγειας, θα ανÎλθει στα 4 με 5 εκατ. ευÏÏŽ.
Η εγκατάσταση πεÏιλαμβάνει υβÏιδικό σÏστημα παÏαγωγής ενÎÏγειας με ταυτόχÏονη συνÏπαÏξη φωτοβολταϊκών, κυματικών και ανÎμου, ώστε να επιτευχθεί το μικÏότεÏο δυνατό αποτÎλεσμα.
Το σÏστημα θα τοποθετηθεί στο νÎο αλλά κλειστό λιμάνι του Αιγίου, το οποίο μÎχÏι σήμεÏα δεν Îχει δουλÎψει ποτÎ, από την στιγμή που κατασκευάστηκε, οπότε θα αναβαθμιστεί και λειτουÏγικά και κατασκευαστικά.
Σημειώνεται ότι η πλεονάζουσα παÏαγωγή ÏεÏματος θα παÏÎχεται δωÏεάν στους κατοίκους των δÏο δήμων, σε ανθÏώπους που αντιμετωπίζουν οικονομικά Ï€Ïοβλήματα και εντάσσονται στις ευπαθείς κοινωνικÎÏ‚ ομάδες.
Στόχος του νÎου Ï€Î¹Î»Î¿Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï€ÏογÏάμματος είναι η επÎκταση του συνόλου των γÏαμμών της χώÏας (Ï€.χ. Ρίου – ΑντιÏÏίου).
Îα σημειωθεί ότι το κόστος του Ï€ÏογÏάμματος, χÏηματοδοτείται κατά 50% από τα κονδÏλια της ΕυÏωπαϊκής Ένωσης.
Τα οφÎλη από την παÏαλαβή του Ï€Ïώτου ηλεκτÏÎ¹ÎºÎ¿Ï Ï€Î»Î¿Î¯Î¿Ï… είναι πολλά. ΑÏχικά βιώσιμες γÏαμμÎÏ‚ για τους πλοιοκτήτες, μηδενική ÏÏπανση αλλά και φθηνότεÏες εισιτήÏια για τους ταξιδιώτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτεÏα από το 2020 που θα ισχÏουν τα δικαιώματα των ÏÏπων στη ναυτιλία, αναμÎνεται αÏξηση των κÏουαζιεÏόπλοιων.
Σημειώνεται ότι η άνοδος των τιμών των καυσίμων τα τελευταία δÏο χÏόνια Îχει επηÏεάσει τη κεÏδοφοÏία των ακτοπλοϊκών επιχειÏήσεων.
Όπως εκτιμοÏν οι στελÎχη του τομÎα, η επιβολή δικαιωμάτων εκπομπών από την 1η ΙανουαÏίου του 2020 απειλεί με νÎα κÏίση την ελληνική ακτοπλοÎα, καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθεί το καÏσιμο κατά 20% και τα εισιτήÏια κατά 7% -10%.
Αν και τελικά εφαÏμοστεί στην Ï€Ïάξη και η συζήτηση που Îχει ανοίξει στο τελευταίο διάστημα εντός της ΕυÏωπαϊκής Ένωσης για την κατάÏγηση του αφοÏολόγητου των ναυτιλιακών καυσίμων τότε η επίδÏαση στις λειτουÏγικÎÏ‚ δαπάνες του κλάδου θα είναι μεγάλη.
ΜÎσα στο επόμενο μήνα αναμÎνεται να πεÏάσει η νομοθεσία για τα μεγάλα ηλεκτÏικά σκάφη καθώς μÎχÏι σήμεÏα δεν επιτÏÎπεται να κυκλοφοÏοÏν στα ελληνικά Ïδατα.
ΕλÎνη Μπότα
www.bankingnews.gr